עוד עדכונים
-
עצרת מספד והתעוררות במלאת 12 חודש לפטירתו של רבי שלום שמואלי זצ"ל
-
הפצת והקדשת עלון האוצר השבועי
-
תיקון לחולה על פי הבן איש חי
-
זמני היום לשבוע פרשת בהעלותך
זמני היום לתאריכים י"ב-י"ח סיון התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולת פיטום הקטורת
-
זמני היום לשבוע פרשת נשא
-
זמני הלימוד והתפילות לחג השבועות ולשבת כלה התשפ"ה
-
מזל טוב ליום ההולדת
ההזדמנות שלך להקדיש יום לימוד ותפילות לזכותך ולהצלחתך ביום המסוגל יום ההולדת.
-
תפילת השל"ה ערב ראש חודש סיון
איה השבוע יום שלישי כ"ט אייר (27/05/2025) ערב ראש חודש סיון התשפ"ה נערוך מעמד תפילת השל"ה בשעה 14:30 בהיכל הישיבה רחוב שילה 6 ירושלים.
-
זמני היום לשבוע פרשת במדבר
זמני היום לתאריכים כ"ז אייר - ד' סיון התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות לחודש סיון
-
ושמחת בחגך: סל לאברכים לחג השבועות
סדר מ"ב מסעות
כתבו המקובלים ז"ל כדי להנצל האדם ממקרים רעים ובפרט מחולי המגפה יועיל מאד אמירת מ"ב מסעות, ולכן נוהגין בערב פסח ללמוד קריאה זו.
י ניסן תשפ"ה | 08/04/2025 | 15:03
כתב בספר אמת ליעקב [להגה"ק ר' יעקב ניניו זיע"א] בקונטרס "שפת אמת" דף קכג, בשם הגדול מוהרי"א ז"ל בספר הקדוש נחל קדומים בפרשה זו, וזה לשונו, ונקרא מסעות על שס שהיו מסיעי"ן מסועו"ת, ומבררין ניצוצות הקדושים בין בדרך הילוכם ובין בחנייתם, והיו מוציאין לאור ניצוצות הקדושים, והמסעות הם מ"ב כנגד שם מ"ב, וכל שם מ"ב הוא להעלות עד כאן, וכן כתב רבינו [האר"י] ז"ל בכמה מקומות, דאי אפשר להיות שום עליית העולמות והבירורים אלא על ידי שם מ"ב הנזכר.
עוד נקדים מה שאמר רבינו האר"י ז"ל בשער המצוות בכוונת התרגום, שהתרגום הוא אחוריים שבקדושה והמקרא הוא הפנים, ונודע דהקליפה נאחזת באחוריים, וכוונת הקריאה הוא כדי לברר שלא יתאחזו בקדושה, וכן כתב בשער הכוונות בכוונת הקדיש דנתקן בלשון תרגום מטעם זה.
עוד נודע מה שאמר רבינו האר"י ז"ל בשער הכוונות והביא דבריו הרב משנת חסידים במסכת תיקון המגפה, דחולי זה בא מבירורי ניצוצות הקדושים שלא נבררו כל הצורך, ואלו הקליפות שלא נבררו הם המכים במגפה לאדם בר מינן יע"ש.
ומעתה מצינו טעם לשבח איך על ידי קריאת המ"ב מסעות יכולה היא שתגן אלף המג"ן לינצל מדבר וממגפה, והוא דמאחר דחולי זה בא מכח שלא הובררו ניצוצות הקדושות אם כן על ידי קריאת המ"ב מסעות אלו שעל ידם עשו ישראל כמה בירורים, ועל ידי הקריאה מתעורר אותו הבירור מחדש, על דרך מה שאמר רבינו [האר"י] ז"ל בספר הכוונות, בכוונת אל נקמות ה' שאנו אומרים בכל יום בזמירות, דצריך לכוין לשאול נקמת עשרה הרוגי מלוכה, ועל ידי זה מתעורר אותו הבירור שעשו העשרה הרוגי מלכות באותה שעה מחדש, כן על ידי קריאה זו של מ"ב מסעות מתעורר אותו הבירור מחדש, ומה גם על ידי כוונת השם מ"ב שהוא להעלות הבירורים, ועוד בה על ידי קריאת התרגום שגם הוא לברר, נמצא דיש לנו תלת סמכי קשוט כדי לעשות הבירור, וכיון דנעשה הבירור ממילא רווחא דניצול מהמגפה כיון דהא בהא תליא, זה נראה לעניות דעתי שהוא טעם נכון, עד כאן לשונו.
סדר מ"ב מסעות
רַעְמְסֵס (אנא). סֻכֹּת (בכח). אֵתָם (גדולת). פִּי הַחִירֹת (ימינך). מָרָה (תתיר). אֵילִים (ץרורה): יַם סוּף (קבל). מִדְבַּר סִין (רינת). דָּפְקָה (עמך). אָלוּשׁ (שגבנו). רְפִידִם (טהרנו). מִדְבַּר סִינַי (ןורא): קִבְרוֹת הַתַּאֲוָה (נא). חֲצֵרוֹת (גיבור). רִתְמָה (דורשי). רִמּוֹן פֶּרֶץ (יחודך). לִבְנָה (כבבת). רִסָּה (שומרם): קְהֵלָתָה (ברכם). הַר שָׁפֶר (טהרם). חֲרָדָה (רחמי). מַקְהֵלֹת (צדקתך). תַּחַת (תמיד). תָּרַח (גמלם): מִתְקָה (חסין). חַשְׁמֹנָה (קדוש). מֹסֵרוֹת (ברב). בְּנֵי יַעֲקָן (טובך). חֹר הַגִּדְגָּד (נהל). יָטְבָתָה (עדתך): עַבְרֹנָה (יחיד). עֶצְיוֹן גֶּבֶר (גאה). קָדֵשׁ (לעמך). הֹר הָהָר (פנה). צַלְמוֹנָה (זוכרי). פּוּנֹן (קדושתך): אֹבֹת (שועתינו). עִיֵּי הָעֲבָרִים (קבל). דִּיבֹן גָּד (ושמע). עַלְמוֹן דִּבְלָתַיְמָה (צעקתינו). הָרֵי הָעֲבָרִים (יודע). עַרְבֹת מוֹאָב (תעלומות):
כַּד נְטָלוּ יִשְׂרָאֵל מֵרַעַמְסֵס (אנא). לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְסֻכֹּת אוֹ לִקְהֵלָתָה אוֹ לְמוֹסֵרוֹת, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְסֻכֹּת (בכח). מִסֻּכֹּת לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְאֵתָם אוֹ לַחֲצֵרוֹת אוֹ לְתָרַח אוֹ לְעֶצְיוֹן גָּבֶר, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְאֵתָם (גדולת). מֵאֵתָם לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְפִי הַחִירֹת אוֹ לְרִמֹּן פֶּרֶץ אוֹ לְעַבְרֹנָה אוֹ לְהָרֵי הָעֲבָרִים, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְפִי הַחִירֹת (ימינך). מִפִּי הַחִירֹת לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְמָרָה אוֹ לְתָחַת אוֹ לְעַרְבֹת מוֹאָב, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְמָרָה (תתיר). מִמָּרָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְאֵילִם אוֹ לְמַקְהֵלֹת אוֹ לְעַלְמֹן דִּבְלָתַיְמָה, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְאֵילִם (צרורה). מֵאֵילִם לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְיַם סוּף אוֹ לְחַשְׁמֹנָה אוֹ לְפוּנֹן אוֹ לְעִיֵּי הָעֲבָרִים, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְיַם סוּף (קבל). מִיַּם סוּף לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְמִדְבַּר סִין אוֹ לַחֲרָדָה, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְמִדְבַּר סִין (רינת). מִמִּדְבַּר סִין לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְדָפְקָה אוֹ לְיָטְבָתָה, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְדָפְקָה (עמך). מִדָּפְקָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְאָלוּשׁ אוֹ לְרִסָּה אוֹ לְאֹבֹת, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְאָלוּשׁ (שגבנו). מֵאָלוּשׁ לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְרְפִידִים אוֹ לְהַר שֶׁפֶר אוֹ לִבְנֵי יַעֲקָן, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לִרְפִידִם (טהרנו). מֵרְפִידִם לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְמִדְבַּר סִינַי אוֹ לְקִבְרֹת הַתַּאֲוָה אוֹ לְחֹר הַגִּדְגָּד, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְמִדְבַּר סִינַי (נורא). מִמִּדְבַּר סִינַי לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְקִבְרֹת הַתַּאֲוָה אוֹ לְחֹר הַגִּדְגָּד, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְקִבְרֹת הַתַּאֲוָה (נא). מִקִּבְרֹת הַתַּאֲוָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לַחֲצֵרֹת אוֹ לְתָרַח אוֹ לְעֶצְיוֹן גָּבֶר, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לַחֲצֵרֹת (גיבור). מֵחֲצֵרֹת נְטָלוּ לְרִתְמָה (דורשי). מֵרִתְמָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְרִמֹּן פֶּרֶץ אוֹ לְעַבְרֹנָה אוֹ לְהָרֵי הָעֲבָרִים, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְרִמֹּן פֶּרֶץ (יחודך). מֵרִמֹּן פָּרֶץ נְטָלוּ לְלִבְנָה (כבבת). מִלִּבְנָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְרִסָּה אוֹ לְאֹבֹת, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְרִסָּה (שומרם). מֵרִסָּה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לִקְהֵלָתָה אוֹ לְמֹסֵרוֹת, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לִקְהֵלָתָה (ברכם). מִקְּהֵלָתָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְהַר שֶׁפֶר אוֹ לִבְנֵי יַעֲקָן, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְהַר שֶׁפֶר (טהרם). מֵהַר שֶׁפֶר נְטָלוּ לַחֲרָדָה (רחמי). מֵחֲרָדָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְמַקְהֵלֹת אוֹ לְעַלְמֹן דִּבְלָתַיְמָה, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְמַקְהֵלֹת (צדקתך). מִמַּקְהֵלֹת לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְתַחַת אוֹ לְעַרְבֹת מוֹאָב, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְתַחַת (תמיד). מִתָּחַת לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְתָרַח אוֹ לְעֶצְיוֹן גֶּבֶר, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְתָרַח (גמלם). מִתָּרַח נְטָלוּ לְמִתְקָה (חסין). מִמִּתְקָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְחַשְׁמֹנָה אוֹ לְפוּנֹן אוֹ לְאִיֵּי הָעֲבָרִים. וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְחַשְׁמֹנָה (קדוש). מֵחַשְׁמֹנָה נְטָלוּ לְמֹסֵרוֹת (ברב). מִמֹּסֵרוֹת נְטָלוּ לִבְנֵי יַעֲקָן (טובך). מִבְּנֵי יַעֲקָן נְטָלוּ לְחֹר הַגִּדְגָּד (נהל). מֵחֹר הַגִּדְגָּד נְטָלוּ לְיָטְבָתָה (עדתך). מִיָּטְבָתָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְעַבְרֹנָה אוֹ לְהָרֵי הָעֲבָרִים, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְעַבְרֹנָה (יחיד). מֵעַבְרֹנָה נְטָלוּ לְעֶצְיֹן גֶּבֶר (גאה). מֵעֶצְיֹן גֶָּבֶר נְטָלוּ לְקָדֵשׁ (לעמך). מִקָּדֵשׁ נְטָלוּ לְהֹר הָהָר (פנה). מֵהֹר הָהָר נְטָלוּ לְצַלְמֹנָה (זוכרי). מִצַּלְמֹנָה לָא יַדְעוּן אִי יִנְטְלוּן לְפוּנֹן אוֹ לְעִיֵּי הָעֲבָרִים, וּפָקִיד מַדְבְּרָנָא דְעַמֵּיהּ דְּיִנְטְלוּן לְפוּנֹן (קדושתך). מִפּוּנֹן נְטָלוּ לְאֹבֹת (שועתינו). מֵאֹבֹת נְטָלוּ לְעִיֵּי הָעֲבָרִים (קבל). מֵעִיֵּי הָעֲבָרִים נְטָלוּ לְדִיבֹן גָּד (ושמע). מִדִּיבֹן גָּד נְטָלוּ לְעַלְמֹן דִּבְלָתַיְמָה (צעקתינו). מֵעַלְמֹן דִּבְלָתַיְמָה נְטָלוּ לְהָרֵי הָעֲבָרִים (יודע). וּמֵהָרֵי הָעֲבָרִים נְטָלוּ לְעַרְבֹת מוֹאָב (תעלומות).
בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
אָנָּא בְּכֹחַ. גְּדֻלַת יְמִינֶךָ. תַּתִּיר צְרוּרָה: (אְבֵ"גְ יִתְ"ץְ)
קַבֵּל רִנַּת. עַמֶּךָ, שַׂגְּבֵנוּ. טַהֲרֵנוּ נוֹרָא: (קָרָ"עְ שֱטֹ"ןִ)
נָא גִבּוֹר. דּוֹרְשֵׁי יִחוּדֶךָ. כְּבָבַת שָׁמְרֵם: (נְגְ"דֵ יְכַ"שָ)
בָּרְכֵם טַהֲרֵם. רַחֲמֵי צִדְקָתֶךָ. תָּמִיד גָּמְלֵם: (בַטִ"רְ צְתֵ"גְ)
חָסִין קָדוֹשׁ. בְּרוֹב טוּבְךָ. נַהֵל עֲדָתֶךָ: (חָקָ"בֶ טְנְ"עָ)
יָחִיד גֵּאֶה. לְעַמְּךָ פְּנֵה. זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ: (יָגֶ"לְ פָזְ"קָ)
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל. וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ. יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת: (שְקֹ"וּ צּיָ"תֹ)
ואומר: בָּרוּךְ, שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ, לְעוֹלָם וָעֶד:
יהי רצון לאחר מ"ב מסעות
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתְּהֵא חֲשׁוּבָה וּמְקֻבֶּלֶת וּרְצוּיָה לְפָנֶיךָ קְרִיאַת המ"ב מַסָּעוֹת שֶׁקָּרָאנוּ לְפָנֶיךָ, שֶׁהֵם מְכֻוָּנִים כְּנֶגֶד שֵׁם מ"ב, כְּאִלּוּ כִּוַּנּוּ בְּכָל הַכַּוָּנוֹת הָרְאוּיוֹת לְכַוֵּן. וְיִכְבְּשׁוּ רַחֲמֶיךָ אֶת כַּעֲסֵךְ, וִיגֹלּוּ רַחֲמֶיךָ עַל מִדּוֹתֶיךָ, וְיִתְמַתְּקוּ הַדִּינִים וְתַעֲצֹר הַמַּשְׁחִית לְבַל יָבֹא אֶל בָּתֵּינוּ לִנְגֹּף. וְתַצִּילֵנוּ וּלְכָל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל בְּכָל מָקוֹם שֶׁהֵם מִן הַדֶּבֶר וְהַמַּגֵּפָה וּמֵחוֹלִי הַמִּתְדַּבֵּק וְעִפּוּשׁ הָאֲוִיר, וּמִכָּל חֹלִי וּמָחֲלָה, וּמִכָּל מִקְרִים רָעִים. וּשְׁלַח רְפוּאָה שְׁלֵמָה לְכָל חֹלִי עַמְּךָ. וּלְמַעַן זְכוּת שִׁבְעָה עֲבָדֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים אַבְרָהָם, יִצְחָק, יַעֲקֹב, מֹשֶׁה, אַהֲרֹן, יוֹסֵף וְדָוִד. הַגֵּן וְהַסֵּךְ עָלֵינוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם. וְתֵן לָנוּ חַיִּים אֲרֻכִּים, חַיִּים שֶׁל שָׁלוֹם, חַיִּים שֶׁל טוֹבָה. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי־פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ. יְהֹוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי.
באתר ניתן לקרוא סגולות ותפילות נוספות!
